www.minecraftforum.be
http://minecraftforum.be/

Custom launcher in aanmaak
http://minecraftforum.be/viewtopic.php?f=10&t=1335
Pagina 1 van 3

Auteur:  crazyjoery [ 30 mei 2014, 19:41 ]
Berichttitel:  Custom launcher in aanmaak

Launcher gelocked.
de reden hiervoor kunt u vinden op de laatste pagina van dit topic.

Met dank van SK kan ik melden dat het debuggen en fixen van oude launcher code gestart is. Dit houd in dat er merendeels een re-write gedaan gaat worden van een oude minecraft launcher. Deze zal omgebouwd worden tot WOM launcher met ingebouwd mod support. De launcher zal in staat zijn updates te ontvangen voor de launcher zelf alsmede voor eventuele modpacks die we uitbrengen.

Dit stelt de server in staat om zowel de server als de client kanten up2date te houden.
Bijv. De lobby server update naar 1.8(wie weet welke versie er volgt van MC:P) enigste wat we dan moeten doen is de vanilla manifest versie nummer aanpassen naar 1.8 en de launcher zal er automatisch voor zorgen dat de volgende keer dat je inlogt je automatisch op de juiste versie van MC zit zodat je direct kunt beginnen met spelen.

Belangrijke punten voor de launcher:

-Gebruiksvriendelijk
-Gebruikersgemak
-Automatische updates
-Snelheid.

31-05-14 Start her coderings sessie

Launcher basis functionaliteit aanwezig en werkend.
Functies:
- modpack selectie(dit bevat uit eindelijk ook vanilla)
- options voor geheugen toewijzing
- news feed vanaf de website voor eventuele pack/server/site updates

Update 01-06-14 v0.5

oke vanilla beta kan gestart worden, de modpack test run zal moeten wachtten tot ik de bug met forge heb gevonden en gefixed.

de mensen die geregeld vanilla spelen en jar files kunnen draaien kunnen de beta launcher hieronder downloaden.
meld bugs en crashes please hier en het topic met een kopie van de error die je krijgt.

- Launch bug door middel van een ontbrekende minecraft map gefixed
- Modpack aanmaak ingebouwd
- Client en Server installatie ingebouwd
- automatisch inladen van server adressen ingebouwd maar nog niet werkend

Update 02-06-14 v0.6

Probleem gevonden waardoor de forge client niet wou starten. Het probleem was de data transfer van de mijn hdd naar de server en terug. hierdoor raakte bestanden beschadigd. dit probleem is verholpen.

-Vanilla client en ftb direwolf client beide werkzaam
-Server adressen worden nu vooraf ingeladen bij het starten van de client.
-Update feed voor de modpacks/vanilla client werkend met dank van de manifest lijst.
-automatische detectie van meest recente java versie.
Code:
de 32 bits variant van java update automatisch de 64 bits doet dit niet, zorg er dus voor dat als je een 64 bits besturings systeem hebt en meer dan 4 gb ram geheugen hebt, je de 64 bits  java draait en de 32 bits verwijderd.


Mac variant en windows executable zullen spoedig volgen

Update 09-06-2014

v1.0.1-BETA

toegevoegd:
- Bootstrapper functionaliteit toegevoegd
- launcher+files word nu automatisch in je home folder geinstalleerd
- Private pack codes functioneel
- Zelf update van clients (vanilla en modpacks) operationeel
- launcher self update operationeel
- memory settings geoptimalizeerd voor zowel vanilla als modded mc

Bugfixes:
- Pending update na het updaten van een pack gefixed (dit word niet langer weergeven)
- Update crashes gefixed

Versie 1.0.1 vraagt wel om een wipe van de oude launcher gegevens wegens verschillende grote wijzigingen in de code.

V1.0.2

Compatibiliteit toegevoegd voor mac os.

een mac app bundle is ook toegevoegd aan het topic. deze stelt ook mac users in staat de launcher te gebruiken

Update: 14-06-14
V1.1

- Permsize aangepast voor modpacks
- geheugen terug geschroefd van 4 gb naar 3.5 gb voor 32 bits users.

Update: 30-06-14

Test Fase I
Citaat:
De groote test fase is ingang gezet vandaag, het pack en de bijhorende launcher zullen deze week volledig getest worden. Dit zal worden gedaan door een team van 20 man die mijn broertje heeft weten te regelen dus grote thumbs up voor hem.
de helft van het team zal aan de slag gaan met mac's om te kijken hoe het zit met de werking en functionering van beide items.
de andere helft gaat aan de slag met windows en linux om te verzekeren dat alles werkt naar behoren.

De resultaten zullen aan het eind van de test periode worden bekeken en hier worden geplaatst. Na deze test ronde zullen eventuele bugs, problemen en andere issues verholpen worden en opnieuw naar het test team worden gestuurd.
Dit houd in dat het pack alsmede de launcher weinig updates gaan ontvangen in de komende weken.
Zodra uit de test rondes blijkt dat alles functioneerd naar behoren op alle 3 de platformen zal een update naar de clients worden uitgerold.

Ik hoop hiermee een X aantal klachten, kritieken en problemen mee uit de wereld te hebben geholpen en ik houd jullie uiteraard op de hoogte.


Downloads Updated!!

Met grote dank aan Danny voor zijn hulp. bij deze ook zijn naam in de credits.

Code:
Made by sk89q
Customized for WOM by Crazyjoery & Dannywillem

Auteur:  goofyinc [ 30 mei 2014, 21:58 ]
Berichttitel:  Re: custom launcher in aanmaak

Goed bezig joery! #stoked!

Kan niet wachten tot dat we FTB op 1.7 kunnen laten lopen met alle mods die je in je pack hebt!

Goof! 8-)

Auteur:  Dzmen [ 31 mei 2014, 20:09 ]
Berichttitel:  Re: custom launcher in aanmaak

Ziet er nice uit.

Als je programmeer hulp nodig hebt, laat het mij maar weten op Skype ;)

Auteur:  Willverdrag99 [ 01 jun 2014, 14:27 ]
Berichttitel:  Re: custom launcher in aanmaak

wat een leuke achtergrond :P

Auteur:  crazyjoery [ 02 jun 2014, 21:03 ]
Berichttitel:  Re: custom launcher in aanmaak

OP geupdate.

ik heb tevens alle tussenposts van mijzelf samen gevoegd in de OP.
als een forum mod/admin zo vriendelijk zou willen zijn om mijn tussenposts op te ruimen dan bedank ik u vriendelijk.

Update info te vinden in de OP

// joery :geek:

Auteur:  Dzmen [ 07 jun 2014, 23:13 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

Ziet er mooi uit.

FTB wilt bij mij niet opstarten :/

Ook blijft bij beide spellen staan "(pending update)".

Verder mooi design.

ps. wat houd "game key" in onder het kopje advanced?

pps. overbodige forum posts verwijdert ;)

Auteur:  crazyjoery [ 08 jun 2014, 01:18 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

Kun je een kopie sturen van de error die krijgt van de console? Dan kan ik misschien bepalen wat het probleem is.

De gamekey functie zal worden gewist daar deze niet nodig is.
Dit is een functie voor het afschermen van modpacks. Dit zal niet nodig zijn daar Wom haar eigen modpacks kan creƫren en verzenden.

Ps. Thnx Danny voor het wissen van de overige posts.

Auteur:  Dzmen [ 08 jun 2014, 15:22 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

Bij FTB geeft hij de error "Out of memmory". Zal is kijken wat hij doet als ik bij instellingen meer ram toewijs.

Nu je toch nog bezig bent het het aanpassen van je launcher ;):
1. Zou de resourcepack van wom meegestuurd kunnen worden?
2. Zou hij de minecraft data in appdata kunnen zetten? Dit maakt het voor mensen makkelijker om bestanden niet kwijt te raken ;).

Gr.

Danny

Auteur:  crazyjoery [ 08 jun 2014, 18:06 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

het out of memory probleem komt door de permgen size en de hoeveelheid ram die je systeem heeft.

dit kun je onder de opties aanpassen. ik zal eens kijken of ik iets in elkaar kan steken waardoor deze settings worden bepaald door het modpack.

eventuele resource packs kunnen zeker worden meegestuurd.
De data van de launcher word momenteel nog in de huidige map van de launcher zelf neergezet.

ook dit is op te lossen door het maken van een fatsoenlijke bootstrapper. of iets in de richting van een vaste locatie voor de launcher files.

ik ga kijken wat ik kan doen.

thnx voor de feedback

Auteur:  Dzmen [ 09 jun 2014, 01:04 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

Updated!

Auteur:  Remco1123 [ 09 jun 2014, 10:40 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

Als ik de launcher start krijg ik deze melding ook als ik na het updaten (hij blijft in Beta staan)

Om de error te melden, geef dan aub:

java.io.IOException: The list of modpacks could not be downloaded.
at com.skcraft.launcher.InstanceList$Enumerator.call(InstanceList.java:191)
at com.skcraft.launcher.InstanceList$Enumerator.call(InstanceList.java:102)
at java.util.concurrent.FutureTask.run(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Caused by: java.io.IOException: Did not get expected response code, got 404 for http://update.lone-star-warriors.com/packages.json?key=
at com.skcraft.launcher.util.HttpRequest.expectResponseCode(HttpRequest.java:168)
at com.skcraft.launcher.InstanceList$Enumerator.call(InstanceList.java:136)
... 5 more

Auteur:  crazyjoery [ 09 jun 2014, 10:53 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

zoals vermeld staat in het openings topic moet je met deze update even je hele launcher map wissen en starten via de nieuwe launcher file.

je hebt dus de nieuwe file download nodig die in het openings topic staat.
de vorige versie is niet compatible met de update code die word toegepast in de nieuwe versie.

deze zal alle bestanden opnieuw downloaden en de aanpassingen toepassen.

mac versie word momenteel getest

Auteur:  crazyjoery [ 09 jun 2014, 14:36 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

UPDATED
en beta Toegang verschaft

Auteur:  Dcw_damon [ 09 jun 2014, 17:42 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

Grote mac bugs:

- Crasht na afsluiten van de app
- Geluid na openen launcher bagger. Nadat je hem uitzet is je geluid weer ok. (youtube/Itunes/Minecraft elk soort geluid).
- ID conflicts met nieuwe world

Auteur:  crazyjoery [ 09 jun 2014, 17:49 ]
Berichttitel:  Re: Custom launcher in aanmaak

stuur aub een crash log mee mits hij deze aanmaakt.

op windows zijn er geen geluid issues dus zal hier naar moeten kijken wat er mis gaat.
misschien is er de mogelijkheid dat je de geluidskwaliteit switch opneemt via een desktop capture of iets in die richting?

de id conflicts komen naar voren met het aanmaken van een nieuwe world of bij het inladen van een world?

graag meer duidelijkheid over dit probleem

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/