www.minecraftforum.be
http://minecraftforum.be/

S1 Nieuwe map
http://minecraftforum.be/viewtopic.php?f=17&t=1067
Pagina 1 van 2

Auteur:  Dennisb64 [ 27 jan 2013, 22:42 ]
Berichttitel:  S1 Nieuwe map

Zijn er plannen voor? En is er ook vraag na van de spelers?

Zelf heb ik nu meer ervaring opgedaan met het spel en de spelers erin en persoonlijk zou ik graag een nieuwe map willen zien zodat we nieuwe steden kunnen maken en de burgers van het heden fris kunnen beginnen.
Dit geeft ook graven een nieuwe kans om bij elkaar te komen en grotere plannen samen te bedenken.

Ik weet niet of de mods iets met spawngebied kunnen regelen, maar ik zag zelf al dat Willem bezig was met een nieuwe dus dit kan het moment zijn voor een nieuwe map, ook kan er veel worden opgeslagen met worldedit wat ik van ervaring ken.

Graag een vote met als het kan rede/comment.

Groetjes D.Bergsma

Auteur:  Tendonsie [ 27 jan 2013, 23:20 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

Dennisb64 schreef:
Ik weet niet of de mods iets met spawngebied kunnen regelen, maar ik zag zelf al dat Willem bezig was met een nieuwe dus dit kan het moment zijn voor een nieuwe map, ook kan er veel worden opgeslagen met worldedit wat ik van ervaring ken.


1) Nieuwe spawn is in aantocht. Deze zou dan komen op een plaats waarrond nog niet gebouwd is.

2) WorldEdit = VERGEET HET. We gaan niet honderden gebouwen manueel kopieren, dan saven, dan uploaden, dan draaien, dan plakken.
Niet vergeten dat dit "admin only" is, dus Tendonsie enkel zou het kunnen.
WorldEdit kan hoogstens voor de spawn, en shop gebruikt worden. (Jeweetwel, essentiële key features)
Voor spelers is daar geen mogelijkheid toe.

3) Aan deze pollen moeten 50 mensen deelnemen wil je het toch een beetje relevant krijgen met de spelers.
Onder de 50 deelnemers, kun je het niet betrouwbaar achten.
(En gaan enkel de volgers van de topic makers erop afgaan, en mensen die van niets weten niet)

Auteur:  Dennisb64 [ 27 jan 2013, 23:25 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

Tendonsie schreef:
Dennisb64 schreef:
Ik weet niet of de mods iets met spawngebied kunnen regelen, maar ik zag zelf al dat Willem bezig was met een nieuwe dus dit kan het moment zijn voor een nieuwe map, ook kan er veel worden opgeslagen met worldedit wat ik van ervaring ken.


2) WorldEdit = VERGEET HET. We gaan niet honderden gebouwen manueel kopieren, dan saven, dan uploaden, dan draaien, dan plakken.
Niet vergeten dat dit "admin only" is, dus Tendonsie enkel zou het kunnen.
WorldEdit kan hoogstens voor de spawn, en shop gebruikt worden. (Jeweetwel, essentiële key features)
Voor spelers is daar geen mogelijkheid toe.

3) Aan deze pollen moeten 50 mensen deelnemen wil je het toch een beetje relevant krijgen met de spelers.
Onder de 50 deelnemers, kun je het niet betrouwbaar achten.
(En gaan enkel de volgers van de topic makers erop afgaan, en mensen die van niets weten niet)


2)- Ik bedoelde speciale gebouwen van spawn en mods en geen spelers.. Dat wist ik namelijk al van vorige keer en ben zelf niet 1 van gister.

3)- Er zijn amper 50 mensen totaal online in de server ik richt me meer op de mensen die betalen (Graven)
Daarnaast hoor ik veel nieuwe spelers dat de map er slecht uitziet op het moment, veel grondstoffen zijn al in gebruik genomen door andere spelers.
In de poll staat ook dat het niet direct hoeft.

Auteur:  Tendonsie [ 28 jan 2013, 17:00 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

De top 200 spelers hebben allemaal 5 uren of meer playtime in januari.
50 mensen zou dus 25% van de spelers zijn die actief heeft gespeeld in januari ;)

Auteur:  Dcw_damon [ 28 jan 2013, 20:02 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

dit is wel heel raar hoor, de map is prima en vele gebieden zijn niet eens gebruikt.
Veel spelers zeggen dat er weinig grondstoffen zijn omdat ze geen zin hebben om ver te lopen.

Ten tweede is dat er vele gebieden zijn waar leden veel tijd in hebben gestoken om het te maken, Natuurlijk begrijp ik dat het een heel gedoe is om alles over te zetten.

Ik hoop dat er nog is goed naar gekeken word wat er mee gaat gebeuren.


Wat ook een oplossing kan zijn is dat het net zoals plot, een aparte wereld is met een nieuw gebied, zodat we daar de nieuwelingen kunnen bouwen ect.

Auteur:  Emielverhoef [ 28 jan 2013, 20:08 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

er zijn echt genoeg lege plekken desnoods maak je een eiland in de zee het enige wat ik zou resetten is de nether in de nieuwe redstone update (omdat nether quartz alleen te vinden is in ongeladen chunks)

Auteur:  Marinojotv [ 28 jan 2013, 20:26 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

Ik, persoonlijk, vindt het niet zo'n goed idee.

Helemaal terug opnieuw moeten beginnen zie ik niet zo zitten, aangezien ik niet veel zin heb om grotere bouwwerken helemaal van voor af aan terug te bouwen. En ook het feit dat mensen geen grondstoffen vinden is omdat ze vaak niet eens weten waar ze ze kunnen vinden of te 'lui' zijn om eens deftig te caven. Ik speel al een hele tijd op WOM en haal nog steeds grondstoffen uit dezelfde plek waar ik zoveel maanden geleden begonnen was. Ook merk ik als ik zo eens rondkijk op de dynmap dat er nog vrij veel plekken zijn waar er helemaal niet is gebouwd. Als ze echt geen plek vinden, vraag dan aan een ingame mod of die je misschien heel even kan helpen met een plekje te vinden.

-misterMJ

Auteur:  Boriisvo [ 28 jan 2013, 20:31 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

ik begrijp dat sommige mensen het niet leuk vinden
omdat ze dan op nieuw beginnen
maar in principe start je elke keer een nieuw project
dat is ook het doel van minecraft steeds nieuwe en steeds grotere dingen maken tock?

mij lijkt het wel een leuk idee
nieuwe ronde nieuwe kansen
nieuwe mooie projecten
ik zeg Doen!

Auteur:  Dcw_damon [ 28 jan 2013, 20:32 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

Marinojotv schreef:
Ik, persoonlijk, vindt het niet zo'n goed idee.

Helemaal terug opnieuw moeten beginnen zie ik niet zo zitten, aangezien ik niet veel zin heb om grotere bouwwerken helemaal van voor af aan terug te bouwen. En ook het feit dat mensen geen grondstoffen vinden is omdat ze vaak niet eens weten waar ze ze kunnen vinden of te 'lui' zijn om eens deftig te caven. Ik speel al een hele tijd op WOM en haal nog steeds grondstoffen uit dezelfde plek waar ik zoveel maanden geleden begonnen was. Ook merk ik als ik zo eens rondkijk op de dynmap dat er nog vrij veel plekken zijn waar er helemaal niet is gebouwd. Als ze echt geen plek vinden, vraag dan aan een ingame mod of die je misschien heel even kan helpen met een plekje te vinden.

-misterMJ


eensgelijks

Auteur:  Willverdrag99 [ 28 jan 2013, 20:57 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

Ik ben het er wel mee eens maar, ik denk dat we wel moeten zorgen dat mensen wat dingen kunnen overbrengen.
En het liefst zou ik een map resetten als er een update komt met een nieuw biome.
Maar verder wil ik graag eens met een nieuwe start beginnen.

Auteur:  Dennisb64 [ 28 jan 2013, 21:35 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

Dcw_damon schreef:
dit is wel heel raar hoor, de map is prima en vele gebieden zijn niet eens gebruikt.
Veel spelers zeggen dat er weinig grondstoffen zijn omdat ze geen zin hebben om ver te lopen.

Ten tweede is dat er vele gebieden zijn waar leden veel tijd in hebben gestoken om het te maken, Natuurlijk begrijp ik dat het een heel gedoe is om alles over te zetten.

Ik hoop dat er nog is goed naar gekeken word wat er mee gaat gebeuren.


Wat ook een oplossing kan zijn is dat het net zoals plot, een aparte wereld is met een nieuw gebied, zodat we daar de nieuwelingen kunnen bouwen ect.


Ik vind de map nog persoonlijk klein ik loop zo tegen het einde op vooral in de Nether.
Je kunt ook warps maken naar verschillende hoeken van de map zodat spelers (nieuwkomers)
zich wat meer kunnen verspreiden aangezien ze door de hongerbalk gelimiteerd zijn.

Ik ben 1 van die leden die er tijd in hebt gestoken en ben al eens eerder een stad verloren.
Dat heb je nou 1 maal met een reset of het nou nu is of een paar maandjes later.
Er wordt niks overgezet behalve gebouwen van de server zelf.
Als Graaf kun je toch altijd wel je virtual chests volstampen met spul dus je kunt altijd wel weer goed beginnen.

Plots zijn er al in het spel en dat haalt ook het hele idee van survival weg.
Dus een andere oplossing kan zijn een grote uitbreiding met 1.5 + in de Nether ik zal hem vanaf nu updaten in de vote en kijken wat men ervan vindt.

Auteur:  Tendonsie [ 29 jan 2013, 10:04 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

Ja maar het kan nog wachten..

*Alternatief Uitbreiding 1.5 + Grotere Nether*



Dat is eigenlijk 2x beetje hetzelfde hé :p
Wachten of Wachten op 1.5 komt op hetzelfde neer :p

Auteur:  Dennisb64 [ 14 feb 2013, 11:38 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

HA! En toch kwam die nieuwe map :twisted:

Auteur:  Tendonsie [ 14 feb 2013, 18:35 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

Ik heb nog geen enkele uitspraak gedaan die verband houd met 1.5.

Trouwens de nieuwe map is nu al gemaakt, dus die uitspraak van jouw zou ook al niet meer kloppen.
(Gezien de generate van de worldmap nu al is gebeurd)

Auteur:  michiellof13 [ 14 feb 2013, 23:37 ]
Berichttitel:  Re: S1 Nieuwe map

Wat betreft de komende update: hoe gaan we dat doe met de nether quartz? Is daar geen complete nether reset voor nodig?

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/