Het is nu 18 nov 2018, 12:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur





Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 11 feb 2013, 19:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2011, 14:51
Berichten: 37
Woonplaats: Friesland Gegeven respects: 8 Gekregen respects: 12
Aangezien er binnenkort een nieuwe map komt voor S1 (1.5) probeer ik een groep graven bij elkaar
te brengen om één grote stad te maken.

Deze post is bedoeld om verschillende thema's voor bijvoorbeeld wegdek, Lampen/lantaarnpalen, en waaruit gebouwen kunnen bestaan.
Zelf wil ik niemand beperken op de grootte van z'n gebouw maar wel dat er van tevoren wordt afgesproken wat waar komt.

Zelf wou ik altijd al een grootte midden plaza hebben (soort rondtonde) met een reuzerad in het midden en vanuit dit centrum kunnen we verschillende hoofdstraten maken naar bijvoorbeeld een strand een park etc.
Dit moet nog allemaal worden bekeken voor wie wat wilt bouwen en of jullie ook akkoord gaan.

In S2 maak ik binnenkort allemaal verschillende type wegen en lantaarnpalen zodat jullie de mooiste kunnen uitkiezen.

De mensen die nu op het moment mee willen doen waarvan ik het zeker weet is lmdemon, Helraiser120, mrwildypkr, jacqueline48, Daddydaycare & de familie, emielverhoef.

Kun je als Graaf nog wat goeie andere graven? Vraag het dan en zet het in een post. :)
Voor nu verzamel ik zeer veel eten en blocks zodat we mooi kunnen beginnen.

_________________
Afbeelding
Naruto: When people are protecting something truly special to them, they truly can become...as strong as they can be

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur Dennisb64 de volgende respects:
Daddydaycare (11 feb 2013, 22:14)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 11 feb 2013, 22:14 
Offline

Geregistreerd: 28 jan 2013, 23:05
Berichten: 18 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 8
Goed initiatief! Ik heb er zin in, laat 1.5 maar komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 11 feb 2013, 23:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:12
Berichten: 151 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 19
Ik wil best wel meehelpen, maar dan ben ik wel afhankelijk van de pc hier in de woonkamer. Een beetje inspiratie is ook wenselijk. :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 12 feb 2013, 05:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2011, 14:51
Berichten: 37
Woonplaats: Friesland Gegeven respects: 8 Gekregen respects: 12
Ik kan wel wat zoeken naar een inspiratie bron maar ik moet eerst kijken op welk terrein de stad komt. Daarnaast wil ik ook van mensen weten die meedoen met wat voor materiaal ze het liefste werken. Ik zelf werk vaak met Stone Bricks, Nether Bricks en wat Sandstone. Deze bouwmaterialen zijn het beste omdat ze allemaal Stairs en Slabs hebben.

En zoals ik al eerder heb gezegd:
"Zelf wou ik altijd al een grootte midden plaza hebben (soort rondtonde) met een reuzerad in het midden en vanuit dit centrum kunnen we verschillende hoofdstraten maken naar bijvoorbeeld een strand een park etc.
Dit moet nog allemaal worden bekeken voor wie wat wilt bouwen en of jullie ook akkoord gaan."


Ik kijk eerst wie allemaal mee doen zodat we 1 grote party kunnen vormen.
Ik zal vandaag even wat voorbeeldjes van het infrastructuur laten zien.

_________________
Afbeelding
Naruto: When people are protecting something truly special to them, they truly can become...as strong as they can be


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 12 feb 2013, 19:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2011, 14:51
Berichten: 37
Woonplaats: Friesland Gegeven respects: 8 Gekregen respects: 12
Oke heb hier alvast wat voorbeeldjes voor de wegen. (!!!Onderaan de post!!!)
En de leuning doen we naar keuze wat het mooiste is, hetzelfde geldt voor de lantaarnpalen maar het liefst kies ik om alles te verbinden aan een dag/nacht redstone sensor. Dit wordt door middel van een Hydro-Dam en een Redstone Powerplant (Beide aan = Stroom) gevoedt. Dit geeft het wat een realistischer sfeertje :)

En dan heb ik nog een lijst aan wat er gebouwd kan worden om even wat mensen ideetjes te brengen.
- Modeshow + Catwalk met beacons ernaast voor die mooie dyed leather armors! ;)
- Bibliotheek
- Treinstation + Railsysteem
- Winkelcentrum (Met shops voor spelers bijv. Potion,Muziek,Wool+Dyes(kleding),Etenswaren, Decorshop (bedden, banken etc, Restaurant) Op de huidige map wou ik dat graag ondergronds maken maar daar kwamen we niet aan toe aangezien de grote tunnel onder m'n stad nog niet af was.
- Join Avenue (Een grote tunnel onder de stad wat dient als doorgang,warp van stad,Doorgang naar misschien winkelcentrum)
- Gespecialiseerd Nether Fort voor mensen die graag PvP (Leuk voor de gene die dat vaak doen kunnen ze ook wat creatiefs doen)
- Een Riool of Tunnelsysteem onder de stad (Kan ook verbonden worden aan de Join Avenue Tunnel)
- Een grote Forge/Blacksmith waar je wapens en armor kan kopen en craften.
- Gigantische Plaza in het midden van de stad met een grote reuzenrad (Heel groot :D)
- Een markt is ook altijd wel sfeervol vanwege knusse drukte en kleur.
- Grote farms voor waaronder wheat, potato, carrots, sugercane, cacao beans, netherwart.
- Wat groene parken met rivieren erdoor heen en misschien tennisvelden.
- Een nieuwe strand.

Let op dit zijn suggesties voor mensen die wat leuks zoeken er kunnen altijd nog meer ideeën zijn.
Als iemand anders nog andere voorstellen heeft post ze dan op de topic en denk eraan dat deze gebouwen niet als blokhutten worden gemaakt dus denk er creatief over na.

Ik heb nu alleen nog wat hulp nodig om simpele maar toch mooie stadsmuren te maken. En dan maak ik als poort wel weer gewoon 4x4 Pistondeuren.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Hier de lantaarnpalen die ik snel heb gezet.
2013-02-12_18.55.48.png
2013-02-12_18.55.48.png [ 549.53 KiB | 9940 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Wat decor wat ik had gemaakt snel om de stad toch wat meer vorm te geven (ik haat kale steden ;))
2013-02-12_18.45.36.png
2013-02-12_18.45.36.png [ 485.7 KiB | 9940 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Brug van me stad kunnen we ook weer gebruiken.
2013-02-12_04.39.01.png
2013-02-12_04.39.01.png [ 421.22 KiB | 9940 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Hier wat voorbeelden van het wegdek (1 = 1 sandstone blok breed & andere is 2 sandstone blokken breed voor hoofdweg)
2013-02-12_04.39.16.png
2013-02-12_04.39.16.png [ 533.12 KiB | 9940 keer bekeken ]

_________________
Afbeelding
Naruto: When people are protecting something truly special to them, they truly can become...as strong as they can be

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur Dennisb64 de volgende respects:
Tendonsie (14 feb 2013, 09:11)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 13 feb 2013, 19:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 sep 2012, 12:35
Berichten: 23 Gegeven respects: 4 Gekregen respects: 12
haha lol catwalk :P ik denk niet dat shopjes mogen toch? maar is leuk idee wil zeker mee doen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 14 feb 2013, 00:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2011, 14:51
Berichten: 37
Woonplaats: Friesland Gegeven respects: 8 Gekregen respects: 12
Ja een catwalk! :twisted: :P
Ben nu bezig op S2 met een ontwerp voor het Reuzenrad en het Centrale punt van de stad.
Dit is wat ik zover nu heb (Ik denk dat er een kapotte Nether komt door het aantal blocks/stairs)
Denk dat ik 4 of 8 Hoofd Straten laat afgaan van deze cirkel dus er komt ruimte genoeg voor iedereen.
Daarnaast zal ik iedereen hard nodig hebben.. :oops:


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: View 2
2013-02-14_00.01.59.png
2013-02-14_00.01.59.png [ 509.08 KiB | 9927 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: View 1
2013-02-14_00.01.47.png
2013-02-14_00.01.47.png [ 644.14 KiB | 9927 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Catwalk aan
2013-02-14_00.06.31.png
2013-02-14_00.06.31.png [ 973.99 KiB | 9927 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Catwalk uit
2013-02-14_00.06.15.png
2013-02-14_00.06.15.png [ 520.95 KiB | 9927 keer bekeken ]

_________________
Afbeelding
Naruto: When people are protecting something truly special to them, they truly can become...as strong as they can be

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur Dennisb64 de volgende respects:
Tendonsie (10 maart 2013, 16:47)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 14 feb 2013, 01:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:12
Berichten: 151 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 19
Ik kan wel eens wat verzinnen voor een spoorwegsysteem/stations e.d. Ben nog wel eens handig met redstone.
Verwacht alleen niet zo bijster veel bijzonders qua styling, da's niet mijn sterkste punt, maar ik zal het wel zo functioneel mogelijk maken.

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur michiellof13 de volgende respects:
Dennisb64 (14 feb 2013, 07:36)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 14 feb 2013, 07:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2011, 14:51
Berichten: 37
Woonplaats: Friesland Gegeven respects: 8 Gekregen respects: 12
Nice en wat ook nog wel leuk is voor de stad is een Boogschutters veld (Met wooden buttons dat werkt met pijlen) En misschien een soort mail/post systeem voor boeken? :P

Daarnaast kunnen we ook wel evenementen in onze stad later doen bijvoorbeeld een pigrace over de straten of zelfs een PvP event aangezien er ook een doolhof aan riool en tunnels in komt.
Mogelijkheden genoeg. :)

Neem af en toe maar een kijkje op S2

_________________
Afbeelding
Naruto: When people are protecting something truly special to them, they truly can become...as strong as they can be


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 14 feb 2013, 10:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:12
Berichten: 151 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 19
Dennisb64 schreef:
Nice en wat ook nog wel leuk is voor de stad is een Boogschutters veld (Met wooden buttons dat werkt met pijlen) En misschien een soort mail/post systeem voor boeken? :P

Daarnaast kunnen we ook wel evenementen in onze stad later doen bijvoorbeeld een pigrace over de straten of zelfs een PvP event aangezien er ook een doolhof aan riool en tunnels in komt.
Mogelijkheden genoeg. :)

Neem af en toe maar een kijkje op S2


Zei er iemand boogschieten? :P

Afbeelding

Met een button is wel leuk idd, zeker op korte afstand. Of je neemt de button als X. Maar als de afstand weer te lang maak kom je met render distances te zitten enzo.

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur michiellof13 heeft ontvangen respects: 2
Dennisb64 (14 feb 2013, 11:24), Tendonsie (14 feb 2013, 18:35)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 14 feb 2013, 11:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2011, 14:51
Berichten: 37
Woonplaats: Friesland Gegeven respects: 8 Gekregen respects: 12
Haha nice! Ja idd je kunt verschillende renders met verschillende hoeken ook doen en dus ook de moeilijkheid graad aanpassen. Vraag me af of er een manier is om bewegende de doelen.. Hmm Dispenser Spawner? Of mobs in Minecart wat ik ook af en toe zie.
Misschien wel een leuk suggestie voor jou :D aangezien je het in Real-life ook doet.

_________________
Afbeelding
Naruto: When people are protecting something truly special to them, they truly can become...as strong as they can be


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013, 13:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:12
Berichten: 151 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 19
Hmm, jammer dat we railcraft niet hebben, aangezien je dan wel echt enorm mooie spoorsystemen kan maken. De spoorwegmogelijkheden in gewoon vanilla minecraft zijn zo beperkt...

Zou hier niet naar kunnen worden gekeken om railcraft evt. toe te voegen? Er zit verder niks met automatisering bij e.d. en evt. combinaties naar IC (world anchor cart bijv.) kun je wel uitschakelen. Dus het survival aspect blijft er gewoon in maar er kan dan eindelijk eens goed gebruik worden gemaakt van de mogelijkheden van minecarts.
Verder is het ook gewoon realistischer om via cart te reizen dan per teleport.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 16 feb 2013, 11:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 dec 2011, 14:51
Berichten: 37
Woonplaats: Friesland Gegeven respects: 8 Gekregen respects: 12
michiellof13 schreef:
Hmm, jammer dat we railcraft niet hebben, aangezien je dan wel echt enorm mooie spoorsystemen kan maken. De spoorwegmogelijkheden in gewoon vanilla minecraft zijn zo beperkt...

Zou hier niet naar kunnen worden gekeken om railcraft evt. toe te voegen? Er zit verder niks met automatisering bij e.d. en evt. combinaties naar IC (world anchor cart bijv.) kun je wel uitschakelen. Dus het survival aspect blijft er gewoon in maar er kan dan eindelijk eens goed gebruik worden gemaakt van de mogelijkheden van minecarts.
Verder is het ook gewoon realistischer om via cart te reizen dan per teleport.


Signed! Lijkt me idd wel een leuk ideetje heb je ook een link naar de plugin dat info laat zien?

Btw zie hoe ver we al zijn met het Plaza Reuzenrad van de stad :)
Mrwildypkr werkt aan de redstone binnenin. :)


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Reuzenrad
2013-02-16_11.22.47.png
2013-02-16_11.22.47.png [ 1.4 MiB | 9895 keer bekeken ]

_________________
Afbeelding
Naruto: When people are protecting something truly special to them, they truly can become...as strong as they can be
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 16 feb 2013, 13:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:12
Berichten: 151 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 19
Dennisb64 schreef:
michiellof13 schreef:
Hmm, jammer dat we railcraft niet hebben, aangezien je dan wel echt enorm mooie spoorsystemen kan maken. De spoorwegmogelijkheden in gewoon vanilla minecraft zijn zo beperkt...

Zou hier niet naar kunnen worden gekeken om railcraft evt. toe te voegen? Er zit verder niks met automatisering bij e.d. en evt. combinaties naar IC (world anchor cart bijv.) kun je wel uitschakelen. Dus het survival aspect blijft er gewoon in maar er kan dan eindelijk eens goed gebruik worden gemaakt van de mogelijkheden van minecarts.
Verder is het ook gewoon realistischer om via cart te reizen dan per teleport.


Signed! Lijkt me idd wel een leuk ideetje heb je ook een link naar de plugin dat info laat zien?

Btw zie hoe ver we al zijn met het Plaza Reuzenrad van de stad :)
Mrwildypkr werkt aan de redstone binnenin. :)


http://www.railcraft.info/

Dat reuzenrad is wel echt sick.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuwe map = Nieuwe stad voor graaf
BerichtGeplaatst: 17 feb 2013, 11:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 mei 2011, 20:39
Berichten: 17 Gegeven respects: 0 Gekregen respects: 0
Ik wil mijzelf ook opgeven om mee te helpen.

Ik dacht nu dat er een reuzenrad komt, kan er eigenlijk ook wel een achtbaan in de stand. XD

En misschien ook een fabriek of zo? Iets met pistons dat een hele reactie te weeg brengt (niet automatisch, natuurlijk).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2010 phpBB Group
Thema gemaakt door Keenen Wheeler
Forumadmin Tendonsie.com <-> Gamesforum.eu <-> Tendonsie Services <-> TDSPlatoon.nl
Vote