www.minecraftforum.be
http://minecraftforum.be/

Verboden automatische farms, generators etc. - overbelasting
http://minecraftforum.be/viewtopic.php?f=26&t=481
Pagina 2 van 3

Auteur:  blackfly199 [ 20 okt 2011, 11:37 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

WillemSV schreef:
Daar geloof ik niks van, blackfly1996. Dat je goedkeuring kreeg. Farm van _death heb ik allang afgebroken. Goofyinc zal zijn farm ook moeten afbreken. Dat weet hij al.

Laat ik nog even berichten dat automatische farms totaal niet geschikt zijn voor multiplayer. Je mag in single player best automatische farms bouwen maar niet in multiplayer.

Wat betreft misbelgium, weet ik niet waar je het over hebt. Ook begrijp ik misbelgium's laatste reactie niet.

van misbelgium zat ik verkeerd maar ik kreeg wel goedkeuring van goofyinc , getuige :cherwin1
meer bewijs heb ik helaas niet

Auteur:  Tendonsie [ 20 okt 2011, 15:00 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

blackfly199 schreef:
WillemSV schreef:
Daar geloof ik niks van, blackfly1996. Dat je goedkeuring kreeg. Farm van _death heb ik allang afgebroken. Goofyinc zal zijn farm ook moeten afbreken. Dat weet hij al.

Laat ik nog even berichten dat automatische farms totaal niet geschikt zijn voor multiplayer. Je mag in single player best automatische farms bouwen maar niet in multiplayer.

Wat betreft misbelgium, weet ik niet waar je het over hebt. Ook begrijp ik misbelgium's laatste reactie niet.

van misbelgium zat ik verkeerd maar ik kreeg wel goedkeuring van goofyinc , getuige :cherwin1
meer bewijs heb ik helaas niet


Uw bewijs is zo duidelijk dat je al personen vermeld die er niets mee te maken hebben zoals misbelgium.
Bijgevolg als je geen screenshot hebt, zullen we er ook geen belang meer aan hechten en het als onwaar beschouwen tot het tegendeel bewezen is.

Iedereen kan zomaar namen opsommen, zeggen dat het klopt, en dan 'ooeeeps het klopt toch niet'.
Dan stel ik voor, dat je gewoon zwijgt en niets post als het maar "ik dacht ooit eens gezien te hebben".
Kan evengoed een droom zijn...

Auteur:  WillemSV [ 20 okt 2011, 16:23 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Keep on dreaming! ;)

Auteur:  Tendonsie [ 22 okt 2011, 22:55 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Hmm overbelasting,
onderdelen gaan defect en dat kost geld.

Met hun kleine premium af te nemen, is dat een fractie van wat het kost als iets sneuvelt of lange tijd offline is. Want we verliezen ook leden.

Misschien dan maar beter gewoon 50 EUR per dag dat ze storing veroorzaken?

Idd, 1 dag storing en ze zijn al duurder uit. Dus dagen afnamen, is in hun eigen voordeel ? :p

Auteur:  WillemSV [ 23 okt 2011, 19:32 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Er zijn een drietal extreem grote mobfarms verwijderd. Hopelijk doet dit het constant crashen probleem oplossen.

Auteur:  Quinten [ 24 okt 2011, 07:50 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Tendonsie schreef:
Hmm overbelasting,
onderdelen gaan defect en dat kost geld.

Met hun kleine premium af te nemen, is dat een fractie van wat het kost als iets sneuvelt of lange tijd offline is. Want we verliezen ook leden.

Misschien dan maar beter gewoon 50 EUR per dag dat ze storing veroorzaken?

Idd, 1 dag storing en ze zijn al duurder uit. Dus dagen afnamen, is in hun eigen voordeel ? :p



Ik snap nog wel waarom alles in 1x weg, nou denk ik dat cherwin wilt vertellen, is het niet een beetje oneerlijk voor mensen die 1jaar kopen en de mensen die 2 maanden kopen? "Dit kan gaan tot 0 dagen." Nou maakt dit het wat anders, ik denk dat je er dus rekening mee zult houden.

Auteur:  Tendonsie [ 24 okt 2011, 17:37 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Dat gaan we niet.

Je moet rekening houden, als je een farm doet,
zelfs wanneer je niet online bent, gaat elk blokje, elke seconde een berekening doen.

Als je dat dit met gigantisch veel dingen, op kleine oppervlakte doet,
dan flipt alles.

Zelfs al kopen we een server van 50 000 EUR,
dan nog zal hij na verloop van tijd het niet aankunnen.

En zeggen dat er maar twintig man online is xD

Auteur:  DoubleUx2 [ 17 nov 2011, 12:26 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Wil even wat duidelijk hebben.
Als ik Bijv.:

Gebouw met 20 sugarcane
Pistons op de 2e rij sugarcane zodat deze blijven doorgroeien
Ik haal handmatig de hendel over eens in de zoveel tijd.
De pistons duwen de sugarcane eraf en gaan daarna weer in de oude positie.

Is dat toegestaan?
Aangezien het alleen maar de server zou belasten als ik de hendel 1 keer overhaal

Auteur:  Quinten [ 17 nov 2011, 16:13 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Natuurlijk ben ik geen mod. Maar ik denk, als je het binnen de beperking houd van 20, je zeker een kans hebt dat je het mag houden. Dit houdt dan ook in, dat je de sugar canes niet mag laten rondslingeren.

Auteur:  WillemSV [ 17 nov 2011, 16:26 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Ik ben voor geen enkele vorm van automatische farms.

Auteur:  ruthles007 [ 18 nov 2011, 10:21 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

komaan ik vin dat kleine farms van pakweg 20-30 sugercanes zonder timersysteem maar met button oogst mogen. hetzelfde geldt in mijn ogen vooor wheat farms zolang je het maar bine de berken hout van pakweg 30 wheat ofz. hetgeen we niet willen en wrm die verboden zijn dnk is dat men gigantisefarms gaat maken die veel meer porudceren dan je eiglijk nodig hebt en als je er dan ng is een timer opzet dat hij automatis oogst. dit veroorzaakt enorme lagg niet alleen door de hoeveelheid items die blijven slingeren maar ook als je met water oogste het wqater veroorzaakt dan ook lag bij grote farms .

Auteur:  Quinten [ 18 nov 2011, 13:43 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Laten we het dan maar aan Rein over voor de beslissing? Maar ik moet goof wel gelijk geven.

Enigste nadeel wat ik zie, als het nog drukker gaat worden, dan neem ik ff als voorbeeld 50 online, dan vind ik wel dat men moet rekening houden met hoe ze het gaan oogsten.

Auteur:  Tendonsie [ 18 nov 2011, 15:28 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Het valt niet te controleren,
en regels kunnen very simpel genegeert worden door het afgelegen te doen.

Vanaf iets automatisch is, is het belastend voor de server.
Indien je 50 kleine farms hebt, is dat ook al 50x iets kleins enz.

Dus vanaf het "automatisch" is is het al af te raden.

Waar ik ook laggg zie, is als er zo bv 500 gedropte items op 1 plaats bij elkaar zitten.
Dus je weet wel via water hup hup alles op één plaats,
en dan blijven die items daar rusten.
Ook dat wordt vanaf spelers in de buurt zijn, iedere seconde opnieuw berekend op de server.

Lopen daar tien mensen, moet hij dus 500 keer, maal tien keer, dat berekenen,
en dat per seconde opnieuw.

Dus vele kleintjes maken ook een grote.

Dus mijn voorstel is dan ook,
als je iets maakt, zorg dat het 100% uit staat, als je er niet bent met een hendel.
Vanaf er ook maar iets is,wat elke seconde beweegt of berekend wordt,
kan het op lange termijn schade aanbrengen.

En het is inderdaad op lange termijn,
nu ga je het niet zo merken,
maar over x aantal maanden, als iedereen je nadeed,
dan zie je het. Vandaar dat de problemen van server 1 toen,
niet op één dag gemaakt werden.


Het is wel zo, deze bug is SPECIFIEK een bug op DIT MOMENT.
Minecraft (Notch) kan het zo programmeren dat het bv:
    A) minder berekend wordt
    B) zuiniger berekend wordt
    C) 1x berekend wordt per persoon ipv 10.
    D) Bugs en errors in berekening eruit halen.

Dus de kans is ook reeël dat het in de toekomst,
minder belastend is dan nu.
Tenminste als Notch zijn team, ook de server clients
gaat optimaliseren.

Want bij een 2 man server, merk je hier inderdaad niets van.
De schade gaat dus exponentieel stijgen naarmate de spelers stijgen.

Dus bekijk het als volgt:
1 + 1 = 2
2 + 2 = 8
4 + 4 = 64
Want elke farm van ene,
wordt berekend voor de andere online personen,
zeker indien ze in de buurt zijn.

Dus het is exponentieel :)

Auteur:  Tendonsie [ 18 nov 2011, 16:23 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

@ Goofyinc Farm:

Bijlage:
2011-11-18_16.25.27.png
2011-11-18_16.25.27.png [ 173.72 KiB | 29822 keer bekeken ]


Toegelaten.

Wat zie je?
    Normale manier van zaaien.

    Oogstmethode:
      1) Klik op de hendel = Manuele procedure = Eenmalige CPU berekening (Dus niet automatisch)
      2) Items worden niet getransporteerd via water, maar blijven gewoon stilstaan. Dus geen CPU wegberekening. Dus niet automatisch.

      Dit is dus toegelaten.

Auteur:  michiellof13 [ 09 jan 2012, 18:32 ]
Berichttitel:  Re: Verboden automatische farms, generators etc. - overbelas

Tendonsie schreef:
@ Goofyinc Farm:

Bijlage:
2011-11-18_16.25.27.png


Toegelaten.

Wat zie je?
    Normale manier van zaaien.

    Oogstmethode:
      1) Klik op de hendel = Manuele procedure = Eenmalige CPU berekening (Dus niet automatisch)
      2) Items worden niet getransporteerd via water, maar blijven gewoon stilstaan. Dus geen CPU wegberekening. Dus niet automatisch.

      Dit is dus toegelaten.


Dus een sugarcane, piston farm is wel toegestaan wanneer het om een eenmalige, handmatige bediening gaat?

Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding

Maar dan met handmatige, singe-shot bediening en een enkele rij pistons aangestuurd door repeaters ipv torches.
Of is zoiets weer een twijvelgeval?

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/