www.minecraftforum.be
http://minecraftforum.be/

Tekkit regels
http://minecraftforum.be/viewtopic.php?f=37&t=1006
Pagina 1 van 1

Auteur:  Luukvr [ 02 nov 2012, 14:11 ]
Berichttitel:  Tekkit regels

Ik denk dat we duidelijk wat regels moeten hebben op de server. Het hele dorp lagged zodat je iets van een frame per 6 seconde hebt ofzo... echt niet normaal.

Regels die ik voorstel zijn:

- Machines die je bouwt moeten kunnen worden uitgezet met een switch (ook de redstone engines ervan).
- Je moet dingen uitzetten wanneer je offline gaat
- 1 powerflower max per persoon (mods die duizende power flowers maken met een anchor erbij helpt niet echt)
- geen anchors
- geen computercraft script die oneindig herhaalt en super veel acties verricht zonder sleeps ertussen

Auteur:  Tendonsie [ 02 nov 2012, 14:51 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Luukvr schreef:
Ik denk dat we duidelijk wat regels moeten hebben op de server. Het hele dorp lagged zodat je iets van een frame per 6 seconde hebt ofzo... echt niet normaal.

Regels die ik voorstel zijn:

- Machines die je bouwt moeten kunnen worden uitgezet met een switch (ook de redstone engines ervan).
- Je moet dingen uitzetten wanneer je offline gaat
- 1 powerflower max per persoon (mods die duizende power flowers maken met een anchor erbij helpt niet echt)
- geen anchors
- geen computercraft script die oneindig herhaalt en super veel acties verricht zonder sleeps ertussen


Beste Luuk.

In onze algemene voorwaarden en serverregels is het al bekend,
dat het maken van automatische farms VERBODEN is.

Dit staat ook op het forum, dat dingen die dag en nacht blijven draaien zonder hendel verboden zijn.

Echter stellen wij vast, dat zelfs VIPs die doneren, de regels aan hun voeten lappen,
indien wij iemand vaststellen, dan wordt hij gesanctionneerd tot in het ergste geval een ban.

Zelfs op een kleine VIP server, zijn er overtredingen, wij kunnen sommige dingen niet automatisch detecteren,
zeker dingen die onder de grond of diep verscholen zitten.

Wat wij wel kunnen, is items op de blacklist zetten, voorstellen kunt u hierover altijd doen.

We kunnen zeker ook signs plaatsen om wie de regels nog niet kent, ze zeker duidelijk te maken.
(bv ingame announce)

Dank

Auteur:  michiellof13 [ 02 nov 2012, 15:05 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Tendonsie schreef:
Wat wij wel kunnen, is items op de blacklist zetten, voorstellen kun u hierover altijd doen.


Is dit was er o.a. met de energy collectors e.d. is gebeurd? Want ik vind persoonlijk het blacklisten van items nogal een paardenmiddel.

Auteur:  WillemSV [ 02 nov 2012, 19:53 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Gezien het een server is waar VIP's geselecteerd zijn om te bouwen, zou ik zeggen: spreek elkaar er op aan en meld het hier op het forum of bij de moderators.

Dan wel met screenshot, x en z coördinaten en andere details graag.

Auteur:  Luukvr [ 03 nov 2012, 00:22 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Heel mooi allemaal, maar ondertussen zit iedereen die goofy kent wel met energy collectors, lekker eerlijk ;) Ook bouwen de mods zinloos grote emc farms die constant draaien. (niet dat ze het nodig hebben want ze spawnen toch alle items die ze willen)

En bijna alle redstone engines die ik zie staan constant aan, je hoeft maar rond te lopen en je ziet honderden dingen die dan niet zouden mogen ;)

Auteur:  Jeffrey007 [ 03 nov 2012, 23:50 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

ik weet niet waar je het over hebt, de enige mod zover ik weet die zinloos grote emc "spawners" heeft is goof, de meeste mods spelen namelijk gewoon survival

Auteur:  Tharro [ 04 nov 2012, 09:09 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Gisteren plaatste goof EMC spawners voor helraiser of doerak (ze waren allebei online, vroegen er allebei om en een van hen kreeg het toen ik nog online was) en zoals ik het begreep ging het om meer dan 10 power flowers ineens.

Ik zou ook wel voorstander zijn voor een power flower ban, het verpest imo de gameplay een beetje (daarbij heb ik zelf ervaren dat het de server instabiel maakt, al bij minder dan 10 flowers, maar had dan ook wel een stuk minder krachtige server).

--edit--
Ontopic, ik denk dat de basisset van regels die luukvr heeft opgesteld zeker niet verkeerd is om te handhaven.

Auteur:  michiellof13 [ 04 nov 2012, 17:08 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Ik denk dat het wel goed is een maximum van één power flower per speler in te stellen, zo kun je toch nog enigszins profiteren van de voordelen, maar blijft de grote lag achterwege.

Auteur:  Tendonsie [ 05 nov 2012, 12:17 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

michiellof13 schreef:
Ik denk dat het wel goed is een maximum van één power flower per speler in te stellen, zo kun je toch nog enigszins profiteren van de voordelen, maar blijft de grote lag achterwege.


Je kunt geen "hoeveelheden" instellen.

Je kunt op blacklist zetten, of je kunt NIET op blacklist zetten.
Tussenin bestaat niet. Maak uw keuze tussen die twee opties ;)

Auteur:  michiellof13 [ 05 nov 2012, 18:48 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Tendonsie schreef:
michiellof13 schreef:
Ik denk dat het wel goed is een maximum van één power flower per speler in te stellen, zo kun je toch nog enigszins profiteren van de voordelen, maar blijft de grote lag achterwege.


Je kunt geen "hoeveelheden" instellen.

Je kunt op blacklist zetten, of je kunt NIET op blacklist zetten.
Tussenin bestaat niet. Maak uw keuze tussen die twee opties ;)

Je kunt het inderdaad niet instellen, maar er kan wel op gecontroleerd worden. Dan bedoel ik natuurlijk niet dat jullie continu de server af moeten struinen op zoek naar powerflowers, maar meer van wanneer men er een aantal bij elkaar tegen komt. Als je er een aantal bij elkaar hebt staan heb je nl. een dikke kans dat die van dezelfde speler zijn. Zegmaar steekproefsgewijs.

Wat betreft een harde keuze: ik ben niet perse tegen het gebruik van emc-flowers e.d., maar als deze niet geblacklist worden, vind ik wel dat de gewone grafen ze ook moeten kunnen plaatsen. Of in ieder geval de prinsen/gewone mods, want nu ben je afhankelijk van één persoon, wat gewoon heel ongelukkig is.
Als de emc-flowers echter wél geblacklist worden, vind ik dat dit ook voor mods moet gelden. Zij moeten immers het goede voorbeeld geven en daarnaast vermijd je ook onnodige voortrekkerij.

Auteur:  Tendonsie [ 05 nov 2012, 20:14 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Verleden is heel duidelijk.

In het begin ga je het inderdaad met je ogen zien, en met je ogen kunnen verwijderen.

Naarmate mensen het weten, en langer spelen... verduisteren die dingen en worden ze telkens moeilijker detecteerbaar.

Denk maar aan farms op server 1, van klein naar groot, van groot naar nu onder de grond diep verscholen en niemand ziet het... ;)

Auteur:  Luukvr [ 07 nov 2012, 20:25 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Tendonsie schreef:
Verleden is heel duidelijk.

In het begin ga je het inderdaad met je ogen zien, en met je ogen kunnen verwijderen.

Naarmate mensen het weten, en langer spelen... verduisteren die dingen en worden ze telkens moeilijker detecteerbaar.

Denk maar aan farms op server 1, van klein naar groot, van groot naar nu onder de grond diep verscholen en niemand ziet het... ;)



alleen mods kunnen die dingen neerzetten, dus die kunnen gewoon maar 1 per speler neerzetten? Dus ik zie het probleem niet ;)

Verder ik vind dat alle constructies die items lekken enzo ook verboden moeten zijn. (Ik ken al een aantal mensen die van die lekkende blazerod machines hebben waardoor naar een tijdje die niks-drop bug veroorzaakt wordt door de vele items op de grond...

Auteur:  Tendonsie [ 08 nov 2012, 09:18 ]
Berichttitel:  Re: Tekkit regels

Luukvr schreef:
Tendonsie schreef:
. (Ik ken al een aantal mensen die van die lekkende blazerod machines hebben waardoor naar een tijdje die niks-drop bug veroorzaakt wordt door de vele items op de grond...



Kun je a.u.b. zo snel mogelijk die dingen melden aan ingame moderators?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/