Het is nu 19 maart 2024, 09:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur





Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 10 maart 2014, 11:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2012, 15:00
Berichten: 154 Gegeven respects: 66 Gekregen respects: 58
crazyjoery schreef:
hey damon,

clear is geen graaf maar kon voor de crash van afgelopen week wel gewoon op de server.
ik had het na gevraagd aan goofy of non vip's ook op de ftb server konden spelen en hij zei dat dit geen probleem was.

vandaar zijn vraag.

hopelijk hiermee je vraag te hebben beantwoord.

ps. clear is mijn broertje vandaar deze reactie


Klopt, hiervoor was de whitelist niet gekoppeld aan de site voor de graven. Dat is nu gefixt, vandaar dat je vanaf nu idd graaf nodig heb om te joinen.

_________________
Steun voor World of Minecraft NL Server, dan gaat er een wereld voor je open!
Mail: [email protected]

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur Dcw_damon de volgende respects:
WillemSV (11 maart 2014, 10:07)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: server offline
BerichtGeplaatst: 04 apr 2014, 07:16 
Offline

Geregistreerd: 25 feb 2013, 14:41
Berichten: 34 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 7
WillemSV schreef:
Als ik het goed zie in mijn Multicraft panel kan ik WoM FBT DireWolf20 ook restarten. Wees je er dus aub van bewust dat het een veel meer voor de hand liggende actie is om ons als bestuur op de hoogte te stellen wanneer FTB een restart nodig heeft. We hebben acht bestuursleden (Paralone, Damon, Willverdrag, Darkstraem, Goof, Viperz, Tendonsie en ik) die nooit alle acht tegelijk op vakantie zijn.

Maar zoals ik de discussie hier volg lag het dus niet aan ons maar aan de loginservice (extern).

Edit: De storing werd ook gewoon goed gecommuniceerd door Tendonsie, twee uren voordat dit topic ontstond. ;)




Eh bestuur, ondanks dat het in de ochtend is, de ftb server ligt al weer ff plat. Damn hadden we nu maar mijn voorgestelde reset knopje voor een selecte groepje. Stel dat het nu vakantie is en dat er van het bestuur een paar op vakantie zijn. Damn dan kunnen we weer halve dagen wachten tot iemand een simpele reset geeft. En ik heb al gezien dat diverse plannen van sommige mods worden neergeknald voordat ze uitgewerkt kunnen worden. Ik hoopte eigenlijk dat er positief op mijn voorstel zou worden gereageerd in plaats van BAM ook neer geschoten. Ik had namelijk ook andere voorstellen willen doen.

Zo zie ik erg vaak dat er mensen voor het eerst inloggen in de nacht en dat ze problemen ervaren met hun bevestigingsmail en zo. Het zou fijn zijn als we iets zouden kunnen verzinnen dat op uren waarop NOOIT een mod online is dat iemand of een paar mensen uit de top 5 of top 10 meer rechten zouden hebben. Dat zijn waarschijnlijk mensen die het al een grote beloning vinden dat ze iets voor WOM kunnen doen en graag zien dat het groter word. En zoals ik al zei, rechten kan ook read only zijn en erg, heel erg beperkte rechten, zoals een herstart knop of nogmaals bevestigingsmail sturen knop. Classifeer deze mensen bijvoorbeeld onder een werkgroep, hulp mods, beloning: geen of een keer een leuke ingame item, bijvoorbeeld een beacon.

Als je een Maar ik heb het gevoel dat er diverse mods in het bestuur het goed vinden zoals het nu gaat en stug en hard vasthouden aan hoe het nu gaat moet het zo blijven gaan. En nu wil ik niet echt het hele gedoe gaan afkraken maar het is behoorlijk conservatief, het blijft maar bij het oude en wat veranderd veranderd langzaam. Dat trekt geen nieuwe mensen en af en toe is er van de oude garde iemand uitgekeken op minecraft en die blijven dan weg, met andere woorden bloeit langzaam dood, het zal ff duren maar toch. En ik weet niet hoe jullie daarover denken maar dat is te minste niet iets wat ik wil.

Ik schrijf die ook niet omdat ik die hulp mod wil zijn of zo. Ik zou het niet afwijzen maar ik kan zo een paar namen opnoemen die waarschijnlijk vereerd zouden zijn. Eentje is zelfs ff gebant geweest omdat hij burgers die die erg bang waren voor grieven wilde helpen dat het ze niet in de toekomst zou overkomen. Het is niet goed te praten want overtreding is overtreding maar het laat wel zien dat er mensen zijn die geen rechten als mod hebben zich willen in zetten voor een leukere speelervaring voor anderen.

Je hebt zulke enthousiaste mensen die geen mods zijn en het spel spelen, gebruik deze mensen om het WOM groter en beter te maken. Zij zijn te zien aan de speelduur tijden die ik recent heb gezien meer gemotiveerd en vaker online dan sommige mods. Gebruik deze enthousiasme en schiet dit niet neer met de gebruikelijke conservatieve argumenten en meningen zoals dat naar wat ik zie te vaak word gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 04 apr 2014, 07:25 
Offline

Geregistreerd: 25 feb 2013, 14:41
Berichten: 34 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 7
Misschien dat ik hierboven soms wat dingen niet tactisch heb neergezet of in correct Nederlands maar ik kom net terug van werk en ondanks dat ik al te lang (bijna 24 uur) niet heb geslapen en dadelijk toch weer ergens anders word verwacht wilde ik er toch mijn mening over geven. Want wat ik er heb opgeschreven denken meerdere WOM-spelers maar er zijn zoveel ideeën afgeknald dat ze toch niets zeggen want het is net of ze tegen een muur praten. En dat is water naar de zee dragen, ach wie dit leest snapt het denk wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 04 apr 2014, 11:10 
Offline

Geregistreerd: 25 feb 2013, 14:41
Berichten: 34 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 7
al zeker 7 uur zonder mod op de ganse server, hadden we toch maar vrijwilligers of werkgroepje die ftb kon resetten :P. Ach pluspunt heb een vreemdeling zich weten te laten registreren en redelijk wat gs gegeven en hij komt vanmiddag met veel plezier terug :P. En pam pam pam (vuurwerk) sinds dat ik het bij houdt is het de twintigste, al waren bij die 20 wel een paar teleurstellingen helaas, mensen die na paar weken al uitgekeken waren op minecraft :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 04 apr 2014, 11:17 
Offline

Geregistreerd: 25 feb 2013, 14:41
Berichten: 34 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 7
pff duurt lang :P. Blij dat die nieuwe niet vraagt of ik een huisje voor hem bouw :P, heb erge verhalen van een mod gehoord die het wel deed. He dennis xd en toen het verkeerde kleur was lag de ander mod, naam vergeten dubbel xd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 04 apr 2014, 12:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2012, 15:00
Berichten: 154 Gegeven respects: 66 Gekregen respects: 58
Alleen de kroonprinsen hebben toegang tot de restart en stop knop voor alle servers. Wees er dus van bewust dat ftb een server is die eigenlijk maar door 1 mod wordt onderhouden. Denk ook aan mensen die moeten werken/scholen. Die kunnen niet 24/7 klaar staan voor ftb, omdat we ook nog een drukke s1 server hebben.
Dit zal ook zo blijven.

Over ftb reset.
Er is de laatste tijd veel oponthoud op de ftb server, wel of geen nieuwe modpack, wel of geen reset van de map. Dit moet ook vroegtijdig aangekondigd worden dat de map gereset word. En er zal ook een Poll moeten komen om de meerderheid te zien voor een reset. (Na een Poll is het nooit definitief. Het zal tijdens de vergadering ook naar voren komen, en daar moeten ook een meerderheid aan mods eens zijn met een reset).

Over s1 heb ik niks te klagen, er zijn bijna altijd wel mods online, zeker in de vakanties. Alleen tussen de school/werk tijden zijn er wat minder online. ( en tussen 3 en 8 ook niet, omdat we dan nog slapen, wat iedereen nodig heeft).
In de top 5 zitten 2 mods. Dus die hebben al de rechten om een snelle restart aan te vragen.
Onze Admin heeft sinds kort een drukke stage. Hij is dus minder online dan normaal. Dat maakt het ook moeilijker voor ons om alles online te houden.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben

(Voor totalmanic, we hebben je gebouw overgezet, hierbij is het dan ook de bedoeling dat we je iets meer op s1 gaan zien.)

_________________
Steun voor World of Minecraft NL Server, dan gaat er een wereld voor je open!
Mail: [email protected]

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur Dcw_damon de volgende respects:
Totalmanic11 (05 apr 2014, 09:07)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 04 apr 2014, 22:11 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 dec 2010, 20:01
Berichten: 2652
Woonplaats: Belgium Gegeven respects: 215 Gekregen respects: 197
Beste

Hoofdverantwoordelijke FTB: Goofyinc

Monitoring 24/7 op FTB poort.

Externe loginproblemen: zijn extern en staan we machteloos tegen.

"Bevriest" de server, dan contacteer je me best per e-mail via het contacteer formulier,
http://contact.tendonsie.be

Als de status bevriest, ziet onze ping deze nog als "online", in dat geval weten wij dus van niets.

@ Offtopic gepraat over uren wanneer er "nooit" een mod online is.
We zijn momenteel een Nederlandse server. Een regio met dezelfde tijdzone.
Als mensen om 4u s'nachts spelen, dan zijn ze wat mij betreft niet gezond bezig.
Wij gaan mensen niet aanmoedigen om dan te spelen.
Bedrijven zijn zelfs meestal niet bereikbaar het hele weekend of buiten kantooruren...
"Reset" knopjes zonder logs te kunnen zien is niet wijs. Er kan meer aan de hand zijn, waar een ervaren persoon naar moet kijken.

_________________
Mijn websites: http://tendonsie.com - https://tendonsieservices.nl
Mijn twitter: http://twitter.com/tendonsie - Contacteer mij: http://contact.tendonsie.be
Minecraft Server List - ServerPact Minecraft Forums - Steun & Vote voor WorldOfMinecraft!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 05 apr 2014, 09:14 
Offline

Geregistreerd: 25 feb 2013, 14:41
Berichten: 34 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 7
yeah thanks voor het overzetten. Ben er echt zo blij mee :). Had zelfs ff wat vochtige ogen van geluk xd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 02 jun 2014, 19:01 
Offline

Geregistreerd: 29 aug 2013, 15:03
Berichten: 15 Gegeven respects: 0 Gekregen respects: 12
Server is al heel de middag offline


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 02 jun 2014, 19:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2012, 15:00
Berichten: 154 Gegeven respects: 66 Gekregen respects: 58
Map is corrupt, 1 van de moderators zet nu de backup van gister neer.

_________________
Steun voor World of Minecraft NL Server, dan gaat er een wereld voor je open!
Mail: [email protected]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 02 jun 2014, 19:24 
Offline

Geregistreerd: 29 aug 2013, 15:03
Berichten: 15 Gegeven respects: 0 Gekregen respects: 12
Hij is weer online kan er alleen niet op omdat pneumaticcraft niet kan worden gevonden.
Is daar toevallig ook iets mee gebeurd of heb ik iets fout gedaan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server offline
BerichtGeplaatst: 03 jun 2014, 17:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:14
Berichten: 73 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 11
Een simpele updatevan je lokale kopie van ftb zal dit oplossen.

In je ftb launcher zet je direwolf versie naar 1.0.24 en je kunt weer op de server.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2010 phpBB Group
Thema gemaakt door Keenen Wheeler
Forumadmin Tendonsie.com <-> Gamesforum.eu <-> Tendonsie Services <-> TDSPlatoon.nl
Vote