Het is nu 14 aug 2018, 16:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur





Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Zou WOM een custom mod pack moeten hebben?
Poll eindigt op 10 jun 2014, 19:57
Ja omdat..... 82%  82%  [ 9 ]
nee omdat... 18%  18%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 11
Auteur Bericht
 Berichttitel: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 03 jun 2014, 19:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:14
Berichten: 73 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 11
Edit: Poll is gesloten

Oke mensen hier is hij dan eindelijk hoor :)

Een WOM Custom modpack met de naam:

Codename Resonating Monster
Afbeelding
Dank aan dennis voor het pack logo

Update : 30/06/14 Test Fase I + Wiki pagina's

Citaat:
De groote test fase is ingang gezet vandaag, het pack en de bijhorende launcher zullen deze week volledig getest worden. Dit zal worden gedaan door een team van 20 man die mijn broertje heeft weten te regelen dus grote thumbs up voor hem.
de helft van het team zal aan de slag gaan met mac's om te kijken hoe het zit met de werking en functionering van beide items.
de andere helft gaat aan de slag met windows en linux om te verzekeren dat alles werkt naar behoren.

De resultaten zullen aan het eind van de test periode worden bekeken en hier worden geplaatst. Na deze test ronde zullen eventuele bugs, problemen en andere issues verholpen worden en opnieuw naar het test team worden gestuurd.
Dit houd in dat het pack alsmede de launcher weinig updates gaan ontvangen in de komende weken.
Zodra uit de test rondes blijkt dat alles functioneerd naar behoren op alle 3 de platformen zal een update naar de clients worden uitgerold.

Ook is er een begin gemaakt met het opzetten van de wiki pagina's voor het modpack. Deze zijn nog vollop in ontwikkeling en dit gaat tijd nodig hebben.
De wiki pagina's zullen zich volledig richten op het modpack en haar samenstelling. Wat inhoud dat alle content die erop staat ook daadwerkelijk up2date is met wat er in het modpack zit.
De pagina's zullen geschreven worden in het nederlands.
Een link naar de wiki zal later volgen als er genoeg content op staat zodat er in ieder geval een begin gemaakt kan worden.

Ik hoop hiermee een X aantal klachten, kritieken en problemen mee uit de wereld te hebben geholpen en ik houd jullie uiteraard op de hoogte.


Update : 25/06/14 final beta release

Code:
Fixes:

Drawbridge/strongbox duplication bug gefixed
Ore converter juist ingesteld voor het omzetten van ingots naar 1 type voor in de opslag.
meer conflicts en texture glitches weg gewerkt
Instant morph glitch gefixed


Updates:

Opencomputers
Refined Relocation
Forge Multipart


Verwijderde mods + reden :

Meteorcraft (te lang op 1 locatie blijven staan bijv. je base zorgde ervoor dat een meteoor naar benenden kwam op de speler's locatie)
Enhanced Portals 3 (beperkt aantal portal combinaties mogelijk, op verzoek van spelers gewist)
Jabba (Rare onfixbare texture glitch bij de blocks)
Greg's Lighting (veroorzaakt conflicten die te laat gemeld worden, conflict ook niet te verhelpen dus gewist)


Toegevoegde mods :

Extra Biomes XL (meer biomes om te verkennen en meer variatie in het terrein)
Mystcraft (Portals naar mensen toe de mod zal gelimiteerd worden tot staff members only om problemen te voorkomen
ServerTools voegt mogelijkheden toe voor staff leden om:
Permissions in te stellen voor bepaalde mods
Server backups in een bepaalde interval te maken (dit is uitgeschakeld daar de admin interface dit al regelt)
Aangepaste MOTD voor de server in te stellen
Block logging om te checken of mensen gegriefed zijn.
Een aantal nuttige commands die simpel weg nodig zijn voor staff leden om zichzelf nuttig te maken
PneumaticCraft (op verzoek van spelers, mocht de mod toch problemen veroorzaken zal deze gewist worden)
Advanced Solar Panels (Was deze vergeten toe te voegen en zorgt voor een stukje endgame power)
OceanCraft (op verzoek van damon, mod zorgt voor leven in het water wat de wereld nog net dat kleine zetje geeft)
Tall doors (Op verzoek van nico/Axon, voegt grote deuren toe voor diegene met grote gebouwen)
Light Doors and Bridges (Op verzoek van nico/Axon, voegt het sci-fi gevoel toe voor deuren en bruggen)


Laatst bijgewerkt door crazyjoery op 30 jun 2014, 14:17, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 03 jun 2014, 20:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2012, 15:00
Berichten: 154 Gegeven respects: 66 Gekregen respects: 58
Ja, omdat..

Het is een toffe lijst die zeker een keer gebruikt moet worden. Als je hulp nodig heb met de configs qua (nummering) ik hoor het graag :)

_________________
Steun voor World of Minecraft NL Server, dan gaat er een wereld voor je open!
Mail: [email protected]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 05 jun 2014, 17:25 
Offline

Geregistreerd: 26 jan 2014, 19:16
Berichten: 13 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 0
Het is een indrukwekkende lijst ik zou zeer graag al die mods uitproberen. De pack moet dan wel op meerdere core's draaien want als de server nu al laggy is door dat hij op 1 core draait wil ik die lagg echt niet mee maken. XD
Ik hoop echt dat het er door komt want door wat ik zie heb ik zeer veel zin om te gaan spelen XD

_________________
Gegroet,
Remco1123 (CrashTestDummy)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 05 jun 2014, 17:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:14
Berichten: 73 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 11
multicore moet geen gigantisch probleem zijn, ook al vind mc dit niet heel erg prettig het is mogelijk.

De lagg die momenteel op der server actief is heeft andere oorzaken en is niet zo zeer een single core probleem.

oke even ter verduidelijking heb even wat dingen opgezocht over multicore voor mc servers:
Code:
The highest power to core ratio is what works best for Minecraft.

ofwel: meer cores is een lager power to core ratio wat juist meer lagg veroorzaakt.

sommige cpu heavy mods/plugins hebben een setting waardoor ze wel op een multi core setup kunnen draaien maar over het algemeen is het niet de beste weg om te gaan.

om lagg te voorkomen zal het een kwestie zijn van goede regels op stellen en zorgen dat iedereen zicht er aan houd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 08 jun 2014, 17:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:14
Berichten: 73 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 11
zo dan na veel bloed, zweet, tranen en gebroken keyboards heb ik de client kant klaar voor beta testers :)

Code:
Er word momenteel gewerkt aan een beter distributie van het beta pakketje. Dit is hopelijk vandaag afgerond.


Code:
Server pakket klaar voor testing.


de lijst is hier en daar wat aangepast om problemen tussen de grote hoeveelheid mods te voorkomen.
mocht je willen helpen met het testen van het modpack laat het dan hier weten of in een PM hier op het forum.

Het test pakket voor de serverkant word momenteel in elkaar gedraait.

In mijn test omgeving draait het modpack stabiel met 1.6 gb aan ram geheugen.
dit loopt op naarmate je verder komt in het spelletje en er meer op je scherm gebeurt.

Na meerdere berekening komt het maximale ram gebruik uit rond de 3.2 gb onder zware omstandigheden.
Dit houd in dat ook de mensen met minder zware systemen (4 gb ram standaard) het modpack ook gewoon kunnen draaien.

de aangepaste lijst vind je hieronder:

    Additional Buildcraft Objects *
    Advanced Genetics *
    Advanced Thaumaturgy *
    Agriculture *
    Alternate Terrain Generation *
    AOBD *
    Applied Energistics *
    ArmorStatusHUD *
    Aroma1997core *
    Ars Magica 2 *
    AutoUtils *
    Backpacks *
    bdlib *
    Better Storage *
    BiblioCraft *
    BiblioWoods - BoP *
    BiblioWoods - Forestry *
    BiblioWoods - Highlands *
    BiblioWoods - Natura *
    Big Reactors *
    Binnie's Mods *
    Biomes O Plenty *
    Blood Magic *
    Buildcraft *
    bspkrsCore *
    Calclavia Core *
    Carpenter's Blocks *
    Cauldron [formerly MCPC+] (server)
    CCTransport *
    Charlotte's Utilities
    Chicken Chunks *
    Chisel *
    Chocolate Quest *
    CodeChickenCore *
    COFHcore *
    Compact Solars
    Compact Windmills
    ComputerCraft *
    CQ Libs *
    Craft Heraldry *
    DamageIndicators *
    DartCraft *
    denlib *
    denLib Utils *
    denPipes *
    denPipes - Emerald *
    denPipes - Forestry *
    DragonAPI *
    DyeTrees *
    Dynamic Tanks 2 *
    Electricraft *
    Emasher's Resource *
    Enchiridion
    Enderstorage *
    EnderIO *
    Endernet *
    Engineer's Toolbox *
    Enhanced Portals 3 *
    Equivalent Exchange *
    EVOC *
    Expanded Redstone *
    Extra Cells *
    Extra Utilities *
    ExtraTiC *
    Factorization *
    Finndus Fillies *
    Flatsigns *
    Forbidden Magic *
    Forestry *
    Forge Multipart *
    Galacticraft Core *
    Galacticraft Mars *
    GasCraft *
    Gate Copy *
    Gendustry *
    GeoStrata *
    GraviGun *
    Greg's Lighting *
    GrowthCraft *
    Hardcore Ender Expansion *
    HexWool *
    Highlands *
    Hopper Ducts *
    iChunUtil *
    Immibis Core *
    Immibis Peripherals *
    Industrial Craft 2 Exp *
    Infinitubes *
    Inventory Tweaks *
    Iron Chests *
    JABBA *
    KeithyUtils *
    Liquid XP *
    Logistic Pipes *
    Mad Science *
    Magic Bees *
    Magical Crops *
    Mariculture *
    Mekanism *
    Mekanism Generators *
    Mekanism Tools *
    Metallurgy *
    MeteorCraft *
    MFFS *
    Micdoodle8 Core *
    Mimicry *
    MineChem *
    MineFactoryReloaded *
    MineTweaker *
    MineTweaker Server Patch *
    More Backpacks *
    MobiusCore *
    Modular Powersuits *
    Modular Powersuits Addons *
    Morph *
    Morpheus (server)
    Natura *
    NEI Addons *
    NEI Plugins *
    Nether Ores *
    Not Enough Codecs *
    Not Enough Items *
    Not Enough Keys *
    Nuclear Control *
    Numina *
    Obsidiplates *
    OpenBlocks *
    OpenComponents *
    OpenComputers *
    OpenEye *
    OpenMods Lib *
    OpenPeripheral Addons *
    OpenPeripheral Core *
    Opis *
    Ore Dictionary Converter *
    Particle Physics *
    Plugins for Forestry *
    Portal Gun *
    Powerconverters *
    PowerCrystalsCore *
    Project Red *
    qCraft *
    QuarryPlus *
    Railcraft *
    Random Things *
    ReactorCraft *
    Redstone Arsenal *
    Redstone Paste *
    Refined Relocation *
    Reliquary *
    Resonant Engine *
    Revamp *
    Rock Crusher Metal Dusts Add-On *
    Roguelike Dungeon Mod *
    RotaryCraft *
    Simple Recycling *
    Simply Jetpacks (jaha thermal expansion jetpacks) *
    Slick Util *
    Sort Fix *
    Soul Shards Reborn *
    Statues *
    StatusEffectHUD *
    Steve's Carts *
    Steve's Factory Manager *
    Super Crafting Frame *
    Switches *
    Technomancy *
    Thaumcraft 4 *
    Thaumcraft Mob Aspects *
    Thaumic Tinkerer *
    Thermal Expansion *
    Traincraft *
    TiC Tooltips *
    Tinker's Construct *
    Tinker's Mechworks *
    Tinker's Steelworks *
    Totemic *
    Torch Levers *
    Translocator *
    Truss Mod *
    TubeStuff *
    Twilight Forest *
    Underground Biomes *
    Universal Electricity Core *
    Vending *
    Waila *
    Waila Harvestability *
    Witchery *
    WRCBE *


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 16:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:14
Berichten: 73 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 11
de beta van het modpack is van start.

momenteel zijn er 5/6 beta testers die met het pack aan de slag gaan.

iedere error, bug of glitch die je tegen komt tijdens het testen meld ze hieronder aub.
hierdoor kan ik zo snel mogelijk de bugs proberen te verhelpen.

mocht je mee willen doen aan de beta test laat het weten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 17:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2013, 17:34
Berichten: 42
Woonplaats: Pajottenland België Gegeven respects: 51 Gekregen respects: 31
Nee omdat er veel computers op gaan crashen omdat ze niet sterk genoeg zijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 17:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2012, 15:00
Berichten: 154 Gegeven respects: 66 Gekregen respects: 58
Ik ben het niet helemaal mee eens dat er geen mystcraft inzit voor portals.

https://www.youtube.com/watch?v=HggLNz8-SWU

Nu zit je met een limiet aan items om combinaties mee te maken. Ikzelf vind het niet heel handig + je heb power nodig + meer tijd om portals te maken. Ook kan je geen computercraft gebruiken om 1 hub te maken, wat de meeste mensen doen.

_________________
Steun voor World of Minecraft NL Server, dan gaat er een wereld voor je open!
Mail: [email protected]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 17:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:14
Berichten: 73 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 11
Schorpioen68 schreef:
Nee omdat er veel computers op gaan crashen omdat ze niet sterk genoeg zijn


Schorpy ten eerste, waarom reageer je dan in het topic als dat jou zicht erop is? ten tweede, het modpack is praktisch gezien even zwaar als het DW pack van FTB dus zal niet veel meer problemen geven dan met andere modpacks.

Dcw_damon schreef:
Ik ben het niet helemaal mee eens dat er geen mystcraft inzit voor portals.

https://www.youtube.com/watch?v=HggLNz8-SWU

Nu zit je met een limiet aan items om combinaties mee te maken. Ikzelf vind het niet heel handig + je heb power nodig + meer tijd om portals te maken. Ook kan je geen computercraft gebruiken om 1 hub te maken, wat de meeste mensen doen.


als je heel goed gaat kijken kun je met mystcraft ook niet snel een portal maken zonder de hulp van een admin/mod. je hebt namelijk de crystal blocks nodig om een portal mee te maken. en de crystal blocks kun je alleen vinden in de mystcraft ages.

dit houd in dat je het al bekende mystcraft probleem blijft behouden. dat er een hoop dimensies aangemaakt worden tot de crystal block page gevonden is.

Dit zouden we kunnen oplossen door mystcraft voor mod/admin only te maken en dat enkel de mods/admins de portals kunnen maken op aanvraag.

ga kijken wat ik kan doen en wat de mening is van het mod team


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 17:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2012, 15:00
Berichten: 154 Gegeven respects: 66 Gekregen respects: 58
Via een manier kan je aan oneindig crystal blocks komen, en bijna iedereen weet deze manier wel. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Desnoods geven de admins ieder 2 stack waar ze maar mee moeten werken om toch leuke portals te maken.

Voordeel van mystcraft is dat je niet in een ander portal spawnt. Hier kan je zelf je spawn plaats bepalen.

_________________
Steun voor World of Minecraft NL Server, dan gaat er een wereld voor je open!
Mail: [email protected]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 17:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 18:14
Berichten: 73 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 11
Dcw_damon schreef:
Via een manier kan je aan oneindig crystal blocks komen, en bijna iedereen weet deze manier wel. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Desnoods geven de admins ieder 2 stack waar ze maar mee moeten werken om toch leuke portals te maken.

Voordeel van mystcraft is dat je niet in een ander portal spawnt. Hier kan je zelf je spawn plaats bepalen.


leg de manier eens uit van de oneindige crystal blocks? dit kan namelijk een bug zijn. normaal is het niet de bedoeling dat je buiten de age creatie om aan de crystal blocks kunt komen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 17:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2012, 15:00
Berichten: 154 Gegeven respects: 66 Gekregen respects: 58
Duplication bug heet dat :P

_________________
Steun voor World of Minecraft NL Server, dan gaat er een wereld voor je open!
Mail: [email protected]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 09 jun 2014, 18:25 
Offline

Geregistreerd: 28 jan 2013, 23:05
Berichten: 18 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 8
We missen anders toch wel hele vette mods


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 11 jun 2014, 11:18 
Offline

Geregistreerd: 23 maart 2014, 21:34
Berichten: 9 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 1
Hoi Joery,

ik heb een paar bugs.
De launcher onthoud mijn inlognaam niet, ik heb 1 keer een verkeerde ingevuld en nu komt ie steeds met die naam.
Ik probeerde net met de builder wand te werken maar die doet niets. Zowel in creative als in survival niet.

Gr. Nico

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur Axon1980 de volgende respects:
Dcw_damon (11 jun 2014, 11:38)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: WOM Modded toekomst?
BerichtGeplaatst: 11 jun 2014, 13:11 
Offline

Geregistreerd: 23 maart 2014, 21:34
Berichten: 9 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 1
Hoi Joeri,

ik heb nog een verzoek voor de modpack.
Ik zou graag deze mods in ieder geval nog in de pack willen zien: mystcraft, equivilant exchange, pneumaticcraft.

Gr. Nico


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2010 phpBB Group
Thema gemaakt door Keenen Wheeler
Forumadmin Tendonsie.com <-> Gamesforum.eu <-> Tendonsie Services <-> TDSPlatoon.nl
Vote