Het is nu 19 maart 2024, 09:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur





Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: [Leesmij] REGELS VOOR DE NIEUWE FTB MAP!
BerichtGeplaatst: 10 jul 2014, 21:39 
Offline

Geregistreerd: 23 maart 2014, 21:34
Berichten: 9 Gegeven respects: 5 Gekregen respects: 1
Om de start van de nieuwe map soepel te laten verlopen is het nodig om van te voren de regels duidelijke te bepalen.
Zo krijgen we geen onnodige discussies en is voor iedereen duidelijk wat de regels zijn op de server. Ik heb als bijlage een foto toegevoegd van de huidige regels.
Als je aanvullingen hebt graag! Dan kunnen deze worden toegevoegd bij volgende map.

Groeten Nico


Bijlagen:
2014-07-10_22.30.46.png
2014-07-10_22.30.46.png [ 579.87 KiB | 28538 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Regels voor nieuwe map
BerichtGeplaatst: 11 jul 2014, 10:34 
Offline

Geregistreerd: 29 aug 2013, 15:03
Berichten: 15 Gegeven respects: 0 Gekregen respects: 12
Ik zou zeggen

  • max maar 1 quarry per user

  • max 1 basis per user
  • max 1 gezamelijke basis per 2 of 3 users

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur Berghen heeft ontvangen respects: 2
Dcw_damon (11 jul 2014, 11:15), Remco1123 (28 jul 2014, 17:34)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Regels voor nieuwe map
BerichtGeplaatst: 14 jul 2014, 17:45 
Offline

Geregistreerd: 25 feb 2013, 14:41
Berichten: 34 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 7
1 basis per user is niet te doen. Ik ben iemand die graag verschillende plekken voor verschillende dingen bouwt. Daarnaast hebben de meeste mods ook diverse basissen, als mods dat hebben dan gaan ze dat echt niet veranderen. Plus ben er zelf achtergekomen dat er veel verschil zit tussen de interpretatie van de regels tussen de mods onderling en zelfs 1 mod past diverse varianten van regels toe op mensen. Hiermee bedoel ik onder andere bijvoorbeeld dat er heel erg duidelijk is gezegd, mystcraft mag als je maar geen werelden aanmaakt. Kan zelfs dag en moment opzoeken want was net voor werk op zondag en zo vaak heb ik de laatste tijd niet gewerkt op zondag. En iets minder dan week later heeft die zelfde mod boeken weg gehaald want ja dat mag niet.

Ook mag je geen drawbridges gebruiken maar mods blijven die wel gebruiken omdat de gewone spelers het niet mogen maar mods schijnbaar wel, lekker eerlijk.


Het is gewoon duidelijk wat ftb nodig heeft, duidelijk regels die IN OVERLEG MET IEDEREEN zijn gemaakt, GEEN uitzonderingen OOK NIET VOOR MODS, geen geklooi aan iemand zijn basis zonder overleg OOK GEEN UITZONDERINGEN VOOR MODS (we zitten met zijn allen op de app dus dat sneaky geklooi hoeft ook niet)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Regels voor nieuwe map
BerichtGeplaatst: 16 jul 2014, 12:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2012, 15:00
Berichten: 154 Gegeven respects: 66 Gekregen respects: 58
Ik zou ook zeggen:

  • 1 base per user
  • 1 Quarry, en zo snel mogelijk overstappen naar Ender-Quarry

_________________
Steun voor World of Minecraft NL Server, dan gaat er een wereld voor je open!
Mail: [email protected]

_________________
Voor dit bericht ontvangt de auteur Dcw_damon de volgende respects:
Remco1123 (25 jul 2014, 16:29)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Regels voor nieuwe map
BerichtGeplaatst: 28 jul 2014, 17:34 
Offline

Geregistreerd: 26 jan 2014, 19:16
Berichten: 13 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 0
  • geen deep drills daardoor hoeven mensen geen idioote power constructies te maken

  • mods hebben het laatste woord ook als ze je het gebruik van mods of items ontzeggen. Je mag echter wel een bezwaar maken met een goede reden dat ze misschien van gedachte veranderen

  • 1 quarry per speler

  • 3 chunkloaders op max 4. Max 40 spot loaders

  • bij het gebruik van BUILDCRAFT pipes ZORG DAT ZE GOED GELADEN ZIJN geven veel lagg als ze halve wege ontladen worden als er items of vooral vloeistof inzit

_________________
Gegroet,
Remco1123 (CrashTestDummy)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Regels voor nieuwe map
BerichtGeplaatst: 29 jul 2014, 20:14 
Offline

Geregistreerd: 25 feb 2013, 14:41
Berichten: 34 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 7
Zelf ben ik ook voor 1 quarry maar deep drills vind ik bij het spel horen, zelf ga ik nu meer met force fielden werken die continu aanstaan. En zo zijn er in monster giga veel dingen die veel energie kosten, dus 1 ding weghalen omdat het veel energie kost dan kunnen we beter ftb basic spelen, met 2 of drie mods in plaats van stuk of 50. En dan bedoel ik applied energitics, forestry, industrielcraft en misschien 1 of 2 andere dingen er bij. Misschien moeten gewoon heel de boilers bannen als er zoveel mensen bang zijn voor lagg door boilers. Maar er draaien genoeg monsters servers en daarmee dus veel ervaring, items moeten vanaf het begin worden gebant of niet. Er is genoeg info te vinden op het net wat bij andere monster servers werkt en wat niet en waarom.

Graag zie ik de regels die een week van te voren bekent worden gemaakt met onderbouwing waarom deze gelden zo snel mogelijk online. Want het testen kan wel dan wel klaar zijn maar anders gaan we weer kans lopen op slechte regels. Zo heeft 1 mod me op zondag toen server continu herstarte om namen van graven en zo er bij te zetten ergens tussen 22.05 en 22.15 gezegd dat mystcraft oke is zolang er maar geen nieuwe werelden werd gecreerd. Dezelfde mod heeft 1,5 week later boeken lopen weghalen omdat mystcraft totaal niet mag. Dus daarom ook bij het posten van de nieuwe regels goed onderbouwen zodat er geen grijze gebieden meer zijn.

En deze keer ook alle regels gelden voor alle personen en als er dingen worden gedaan dan moet dat bij IEDEREEN gebeuren. Zelf heb ik maar al te vaak ervaren (6 keer) dat er dingen worden weggehaald wat wel mag volgens de regels maar dat doen ze omdat de mod er gewoon zin in heeft. Daarnaast kan je geen drawbridges momenteel plaatsen als je geen mod bent maar sommige mensen mogen de oude drawbridges wel houden en andere weer niet. 1 SET REGELS DIE VOOR IEDEREEN GELDEN en geen flauwe/discriminerende verschillen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Regels voor de nieuwe map
BerichtGeplaatst: 15 aug 2014, 14:40 
Offline

Geregistreerd: 25 feb 2013, 14:41
Berichten: 34 Gegeven respects: 3 Gekregen respects: 7
Axon1980 schreef:
Om de start van de nieuwe map soepel te laten verlopen is het nodig om van te voren de regels duidelijke te bepalen.
Zo krijgen we geen onnodige discussies en is voor iedereen duidelijk wat de regels zijn op de server. Ik heb als bijlage een foto toegevoegd van de huidige regels.
Als je aanvullingen hebt graag! Dan kunnen deze worden toegevoegd bij volgende map.

Groeten Nico



Ondanks dat het beloofd is dat we van te voren de regels bespreken, ondanks dat er door meerdere mensen er daarna nog meerdere keren om is gevraagd, denk ik niet dat de mods hun woord houden en luisteren. Te minste heb nog geen 1 klein beetje van de mods gehoord over wanneer we dan de regels met zijn allen maken en vast stellen, om het te spoedigen/ter attentie te brengen heb ik regelmatig wanneer er niet meer werd gepost het weer ter attentie gebracht zodat het niet word vergeten en de WOM zijn woord kan houden. Toch ben ik benieuwd of er woord word gehouden en of er aan vraag door duidelijk van te voren goede vastgestelde regels door zoveel ftb spelers word voldaan. Zo niet dan is het echt een eh .........facepalm.

We zullen zien................


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Regels voor de nieuwe map
BerichtGeplaatst: 15 aug 2014, 15:25 
Offline

Geregistreerd: 09 jul 2012, 16:14
Berichten: 88 Gegeven respects: 43 Gekregen respects: 33
Ik zou zeggen zoiets:

  • Geen gebruik van mystcraft, met uitzondering van een hub
  • Maximaal 1 quarry van 64x64
  • Gebruik zodra mogelijk en zoveel mogelijk endertermic pump & enderquarry
  • Niet exploren bij 5 of meer mensen online
  • Maximaal 3 basissen per user
  • Geen gebruik van een drawbridge
  • Maximaal 1 deep drill
  • Geen enorme laggevende constructies
  • Zorg ervoor dat pipes geladen zijn
  • 3 chunkloaders op max 4 en hetzelfde aantal chunks max in spotloaders
  • Een mod heeft altijd het laatste woord

_________________
willverdrag99

Skype: Leon06-06-1999

Mail: [email protected]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Regels voor de nieuwe map
BerichtGeplaatst: 15 aug 2014, 19:15 
Offline

Geregistreerd: 24 maart 2011, 23:45
Berichten: 43 Gegeven respects: 0 Gekregen respects: 21
De nieuwe regels van de volgende map zullen zijn:

  1. Mystcraft is verboden om te gebruiken, portals worden door moderators gemaakt of gemaakt met andere mod.
  2. Bij meer dan 5 personen online is het verboden om nieuwe gebieden te gaan verkennen, of onnodig in een andere wereld / dimensie zijn.
  3. Enkel je basis in de overworld bouwen, niet in een andere wereld of dimensie.
  4. Maximaal 1 Quarry per persoon, grootte maakt niet uit. (Gebruik Ender-Quarries om lag te voorkomen als het kan).
  5. Voor lava uit Nether te pompen gebruik je een Enderthermic pump, niet de normale pump.
  6. Geen gebruik van Drawbridge voor item dupe (cheaten)
  7. Let op bij het bouwen van je huis / fabriek dat je binnen 1 of twee chunks blijft. (werk omhoog of omlaag).
  8. Maximaal 3 chunkloaders per user (maximaal op stand 4).
  9. Maximaal 10 spotloaders per user
  10. Niet meer dan 1 poppet shelf (witchery) per user.
  11. Bij gebruik van buildcraft pipes, zorg dat deze in een forced loaded chunk zitten. (gebruik een chunkloader)
  12. Minen met Modular Force Field is verboden.

  13. Niet zeuren maar craften!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: [Leesmij] REGELS VOOR DE NIEUWE FTB MAP!
BerichtGeplaatst: 18 aug 2014, 11:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 dec 2010, 21:07
Berichten: 838 Gegeven respects: 103 Gekregen respects: 63
Mededeling gemaakt. ;)

(+ Titelwijziging)
(+ Topic gesloten)

_________________
WillemSV


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2010 phpBB Group
Thema gemaakt door Keenen Wheeler
Forumadmin Tendonsie.com <-> Gamesforum.eu <-> Tendonsie Services <-> TDSPlatoon.nl
Vote