Niet helemaal de juiste categorie, maar het leek mij hier het beste bij te passen.
Ik ben momenteel met een goede kennis bezig met Feed the Beast. Dit is ook een modpack en is in grote lijnen te vergelijken met tekkit, al zijn er wel wat verschillen.
- FTB is bijvoorbeeld veel uitgebreider, in plaats van een stuk of 9 pagina's NEI, heb je er daar bijna het dubbele.
- Optifine ontbreekt helaas, al is dit heel gemakkelijk op te lossen door, in de installatiemap van FTB, het zip bestand in de map "instMods" te plaatsen. That's it. Zonder optifine wil je hem waarschijnlijk niet spelen, want dan zakt je framerate gewoon veel te ver.
- Equivalent Exchange maakt geen onderdeel uit van FTB. Hierdoor komt er weer een stuk meer uitdaging in het spel. Zo heb je dus geen energy collectors meer, geen anti-matter relays, een energy condensors, geen alchemical chests etc.
- Voor zover ik gezien heb ontbreken ook de red matter tools. Ik weet niet zeker of deze deel uitmaken van EE, maar ze zitten er dus niet in. Geen mythische, onverslaanbare tools meer dus, alles is dus weer gewoon aan slijtage onderhevig.
- Automatische mechanismen kunnen nog wél gemaakt worden, aangezien IC2 en RP er nog gewoon in zit.
Al met al zit hier naar mijn mening een stuk meer het 'survival aspect' in, dan dat in tekkit het geval was. Blokken die je plaatst moet je eerst ergens vandaan halen en komen dus niet op een of andere mysterieuze wijze uit een powerflower vallen.
Zijn er meer mensen die deze gedachtegang met me delen? Of ben je misschien iets heel anders van mening?
Wat het ook mag zijn, ieders zijn mening is even waardevol, zolang je het maar beargumenteerd.